با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
بهمنی: امر به معروف همانند نماز واجب است؛ ربا در حوزه اقتصاد از منکرات است

بهمنی: امر به معروف همانند نماز واجب است؛ ربا در حوزه اقتصاد از منکرات است

بهمنی افزود: امر به معروف همانند نماز یک فریضه واجب است و خداوند یکی از منکرات در حوزه اقتصادی با عنوان ربا را از مردم منع کرده است چرا که سود و رباخواری از اشد منکرات است و هر کسی آن را انجام دهد با خداوند وارد جنگ شده است.

ماموستا اقبال بهمنی پیش‌از ظهر امروز در همایش ” همه مسئولیم در سلامت محیط کسب و کار در تقویت اقتصاد مقاومتی با رویکرد امربه‌معروف و نهی از منکر” در جمع کسبه و بازاریان و صاحبان واحدهای تولیدی در سنندج با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) اظهار داشت: ناراحت‌ترین و غم‌انگیزترین حادثه در تاریخ بشریت شهادت مظلومانه امام حسین(ع) در سال 61 هجری قمری است.

وی گفت: متاسفانه امروز هم واقعه کربلا و دوباره سر بریدن در کشور عراق و سوریه علیه بشریت و انسان‌ها تکرار می‌شود و سر بریدن همانند آب خوردن شده که متاسفانه دلیل همین امر بی‌توجهی به امربه‌معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهر موچش با اشاره به اینکه امربه‌معروف بحث بسیار گسترده‌ای در دین مبین اسلام دارد، تصریح کرد: فسلفه رسالت همه پیامبران ترویج معروفات و نجات انسان‌ها از گمراهی و تباهی بوده و خداوند هر چیزی را به عنوان منکر قرار داده چرا که به ضرر اجتماع و آخرت است.

وی گفت: هر کسی از امت پیامبر اسلام حرکتش به سوی صالاح امور جامعه و امربه‌معروف و نهی از منکر کند قطعاً بهترین امت و انسان خواهد بود.

بهمنی افزود: امر به معروف همانند نماز یک فریضه واجب است و خداوند یکی از منکرات در حوزه اقتصادی با عنوان ربا را از مردم منع کرده است چرا که سود و رباخواری از اشد منکرات است و هر کسی آن را انجام دهد با خداوند وارد جنگ شده است.

وی با تاکید بر اینکه امر‌به‌معروف و نهی از منکر سلامت جامعه را تضمین می‌کند، گفت: کسی که امربه‌معروف و نهی از منکر انجام می‌دهد خلیفه خدا و جانشین وی بر روی زمین است و مجری کتاب و سنت الهی است.

امام جمعه و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهر موچش خاطر نشان کرد: یکی از عواملی که موجب شده اسلام زنده و پویا بماند به خاطر امربه‌معروف و نهی از منکر است.

وی گفت: اگر فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه وجود نداشته باشد اختلاف در بین مذاهب ایجاد می‌شود و جامعه به سمت فنا و تباهی می‌رود.

امام جمعه و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهر موچش یکی از دلایل شیوع مواد مخدر و آلوده شدن بسیاری از جوانان به این بلای خانمان‌سوز را عدم توجه به معروفات و میل به سمت منکرات ذکر کرد و گفت: اگر همگی در مقابل این بلای خانمان‌سوز مسئول بودیم جامعه ما دچار چنین وضعیت ناگواری نمی‌شد.

وی با تاکید بر اینکه انسان نباید نسبت به کمترین منکر در جامعه بی‌تفاوت باشد و تلاش کند معروفات را ترویج دهد، گفت: ریشه همه گرفتاری‌های جامعه امروز و گرفتار شدن بسیاری از فرزندان و جوانان به مواد مخدر نشان از بی‌تفاوتی ما نسبت به همدیگر داشته و در زمان خودش نتوانستیم جلوی آنها را بگیریم.

در پایان این همایش از تعدادی از فعالان کسبه، اصناف و بازاریان در ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان تجلیل شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/