با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
گرچه وامهای جعاله ومضاربه بانک ها با فتواهای برخی علما صبغه فقهی وشرعی گرفته اما امام خمینی هیچ وقت اجازه چنین کاری را نمی داد

گرچه وامهای جعاله ومضاربه بانک ها با فتواهای برخی علما صبغه فقهی وشرعی گرفته اما امام خمینی هیچ وقت اجازه چنین کاری را نمی داد

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی درخطبه های نماز جمعه این هفته بندر گناوه افزود: اگر قرض الحسنه در کشور رواج یابد بسیاری از مشکلات مردم و نظام بانکی حل می شود.

وی افزود: گرچه برخی تسهیلات بانک ها درچارچوب قوانین جعاله ومضاربه است اما بالابودن سود آنها و وجود شبهه ربوی در نحوه پرداخت و دریافت وامها موجب ورشکستگی بسیاری از افراد دریافت کننده وام بانکی شده است .

امام جمعه گناوه بیان کرد: گرچه وامهای جعاله ومضاربه بانک ها با فتواهای برخی علما صبغه فقهی وشرعی گرفته اما حضرت امام خمینی (رض) هیچ وقت اجازه چنین کاری را نمی داد.

حجت الاسلام رکنی یادآور شد: جای نگرانی و تاسف است برخی بانک ها که نام بانکداری اسلامی را یدک می کشند چنان سودهای هنگفت درقسط های بلند مدت از مردم نیازمند مطالبه می کنند که افراد ضعیف و ناتوان دراین میان له می شوند و برای وام یک میلیون تومانی ناچار تا سقف 10 برابر اصل وام سود بازپرداخت کنند.

امام جمعه گناوه همچنین به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با رئیس جمهور وهیات دولت اشاره کرد وگفت: معظم له دراین دیدار ضمن قدردانی از تلاشها و خدمات صادقانه دولتمردان نکات مهمی درهفت سرفصل عنوان فرمودند که برای اولویت بندی و نقشه راه دولت بسیار با اهمیت است .

شهرستان گناوه درشمال استان بوشهر قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/