با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
آیت الله نوری همدانی: سود بالای بانکی، ربا است

آیت الله نوری همدانی: سود بالای بانکی، ربا است

آیت‌الله حسین نوری همدانی امشب در دیدار با مدیرعامل پست‌بانک کشور، دین اسلام را دینی اجتماعی دانست و با تاکید بر اهمیت ویژه اسلام به خدمات اجتماعی گفت: هر قدمی که در راستای فضیلت اسلام و ثواب برداشته شود در نامه اعمال انسان درج می‌شود.

وی، اهمیت برداشتن بار و زحمت از دوش مردم را متذکر شد و با اشاره به تفاوت بانک در اسلام و کشورهای اروپایی خاطرنشان کرد: در اروپا بانک‌ها با تکیه بر ربا به مردم تسهیلات می‌دهند و روزبه روز قدرتمندتر می‌شود و اقتصاد را در اختیار می‌گیرند.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه در غرب، دولت‌ها را بانکداران به وجود می‌آورند، اضافه کرد: بانکداران در کشورهای اروپایی نقش مهمی در اقتصاد دارند، اما در اسلام بر حل مشکلات مردم در بانک‌ها تاکید شده است و بانک باید در خدمت مردم و تسهیل کننده تولید باشد.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه دیرکرد در اسلام حرام است، افزود: سود بالای بانکی در اسلام ربا محسوب می‌شود و تاکید اسلام بر این است که پول در مقابل کار باشد نه اینکه پول در مقابل پول.

وی، خدمت به مردم را عبادت دانست و تصریح کرد: باید نگاه مسؤولان به خدمت اینگونه باشد و سعی کنند در این مسیر توفیقات بیشتری کسب کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام