با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
آیت‌الله نوری همدانی: مشکلات اقتصادی اروپا به خاطر رباخواری قابل حل نیست

آیت‌الله نوری همدانی: مشکلات اقتصادی اروپا به خاطر رباخواری قابل حل نیست

حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار اعضای هیأت نمایندگی رییس جمهور منتخب، با اشاره به انتخابات 24 خرداد، گفت: خوشبختانه حماسه مد نظری رهبری در روز انتخابات به لطف الهی محقق شد و حضور پر شور مردم نعمت بزرگ الهی بود. وی با بیان این‌که انتخاب یک فرد روحانی به ریاست جمهوری موضوع مهم و قابل اعتنایی است، ابراز کرد: پرچم انقلاب اسلامی از روز نخست بر عهده امام خمینی(ره) بوده و زیر این پرچم نیز روحانیت و علما همیشه ثابت قدم بوده‌اند؛ این‌که امروز نیز یک عالم دینی رییس جمهور شده نکته مثبتی است. مردم به روحانیت از منظر اعتقادی و مذهبی نگاه می‌کنند این مرجع تقلید انتخاب حجت‌الاسلم والمسلمین روحانی به عنوان رییس جمهور را 87634نشانه علاقه مردم به روحانیت دانست و اظهار کرد: کثرت رأی منتخب مردم جای تعجب ندارد چون مردم به روحانیت از منظر اعتقادی و مذهبی نگاه می‌کنند. حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به سوابق انقلابی حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی، گفت: منتخب مردم از لحاظ انقلابی سوابق روشنی دارد، وی فردی متدین، اخلاقی و دارای قدرت بیان بالایی است. این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با توجه به مشغله فراوان کاری رییس جمهور منتخب مردم، خواستار معرفی عده‌ای از سوی رییس جمهور به عنوان واسطه با حوزه علمیه شد و ابراز کرد: توجه به این امر سبب تسهیل ارتباط منتخب ملت با حوزه و مراجع تقلید می‌شود. بازار باید کنترل شود وی با تأکید بر این‌که توجه به مشکلات اقتصادی مردم باید اولویت کاری منتخب مردم باشد، اظهار داشت: مردم امیدوار بودند با این همه سرمایه گذاری که شده از لحاظ اقتصادی در رفاه باشند، اما این‌گونه نشده است. این مرجع تقلید با بیان این‌که در کشور بر قیمت‌ها کنترل و اشراف وجود ندارد و قیمت‌ها بالا رفته و هر کسی به دلخواه خود قیمت می‌گذارد، گفت: در برخی از کشور‌های خارجی قیمت‌ها چندین سال تغییر نمی‌کند و در همه جای آن کشور نیز قیمت‌ها یکسان است. حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر این‌که فرهنگ قیمت و نظارت باید در کشور نهادینه شود، گفت:‌ متأسفانه در کشور ما قیمت‌ها روز به روز بالا می‌رود و هر جای کشور و حتی دو مغازه مجاور نیز قیمت‌های شان متفاوت است؛ باید کاری برای یکنواختی قیمت‌ها انجام داد. این مرجع تقلید با بیان این‌که ثبات در قیمت‌ها باید در کشور اجرایی شود، گفت: این امر از اول انقلاب تا کنون مشاهده نشده و باید کاری کرد تا مردم ثبات قیمت را مشاهده کنند؛ امروز  کسانی که می‌خواهند در این راه گام بردارند یکی از کارها باید این باشد که قیمت‌ها در کل مملکت ثابت باشد و با نظارت و کنترل از تخلفات نیز جلوگیری شود. وی با بیان این‌که مردم وظیفه خود را به خوبی انجام دادند، گفت: امروز نوبت مسؤولان است که به وعده‌های خود عمل کنند؛ کسی که آمد و قول رفع مشکلات را داد باید در جهت گفته‌های خود و حل مشکلات مردم گام بردارد. این مرجع تقلید با تأکید بر این‌که اقدامات همه باید زیر نظر رهبری انجام گیرد، ابراز کرد: رهبری هم برای مشکلات مردم نگران بودند که کسی بیاید و مشکلات را حل کند؛ امیدواریم به زودی نتیجه کار منتخب مردم را ببینیم. اگر سرمایه های مردمی در جهت تولید بکار گرفته شود بیکاری و گرانی حل می شود

بانکها هنوز ربوی است!

وی با بیان این‌که قبل از انقلاب ربا در بانک‌ها بوده که باید رفع شود، گفت: در روایات اسلامی نیز ربا نفی شده و برای اقتصاد نیز مضر است و مشکلات اقتصادی امروز اروپا به خاطر ربا خواری قابل حل نیست. این مرجع تقلید تأکید کرد: اگر ربا برداشته شود و پول‌های مردم در مجرای تولید قرار گیرد مشکلات اقتصادی و بیکاری حل شده و ارزانی و آبادانی بوجود می آید. وی با بیان این‌که بانک‌های کشور همان سیستم قبل از انقلاب است که از کشورهای غربی گرفته شده، گفت: این سیستم باید درست شود و اسلام می خواهد همه منافع برای کار باشد اما بانک این‌گونه نیست. نظام بانکی کشور باید اصلاح شود حضرت آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: این که مردم پولی دهند و سود در برابر آن بگیرند، ربا است و هیچ کاری نمی‌شود کرد و مردم با همان فرهنگ غربی پول می‌دهند و این باید برداشته شود. وی تأکید کرد: مردم باید ارزانی را لمس کنند و این‌که در مقطعی کاری کنند و ارزانی بیاورند اما پس از آن دوباره گرانی بیاید فایده‌ای ندارد. حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به هجمه‌های اعتقادی به اسلام به ویژه به تشیع در فضای مجازی، گفت: سایت‌های اطلاع رسانی حوزه باید تبلیغات آنها را خنثی کرده و پاسخگوی شبهات و سخنان بی پایه آنها باشند.

منبع: جهادی آنلاینمرتبط: مشرق