با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.

روچیلد به دنبال کنترل بانک مرکزی ایران

آیا بدست گرفتن کنترل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند یکی از دلایل اصلی‌ای باشد که ایران مورد هدف غرب و اسرائیل قرار گرفته است؟ در حالی که تنش‌ها برای ایجاد یک درگیری نظامی بدون فکر با ایران رو به افزایش است، لازم است تا نظام بانکی ایران را با نظام‌های بانکی آمریکا، انگلیس، و اسرائیل مقایسه کنیم.

هفته نامه آمریکن فری پرس در گزارشی نوشت برخی محققان بیان می‌دارند که ایران یکی از سه کشور جهان است که بانک‌های آن هنوز تحت کنترل روچیلد قرار نگرفته است. قبل از حادثه خودزنی ۱۱ سپتامبر، هفت کشور وجود داشتند که هنوز تحت کنترل روچیلد قرار نداشتند: افغانستان، عراق، سودان، لیبی، کوبا، کره شمالی، و ایران. با این حال، در سال ۲۰۰۳ عراق و افغانستان به دلیل حمله آمریکا به این دو کشور، توسط روچیلد بلعیده شدند و در سال ۲۰۱۱ نیز سودان و لیبی نیز به جمع آن‌ها پیوستند. در لیبی، بانک روچیلد در حالی در بنغازی تاسیس شد که این کشور هنوز درگیر جنگ بود.

در اسلام ربا ممنوع است، مسئله‌ای که برای نظام بانکی روچیلد مشکلی اساسی به حساب می‌آید. تا چند صد سال پیش نیز ربا در میان مسیحیان ممنوع بود و حتی مجازات آن مرگ بود.

این گزارش می‌افزاید: از زمانی که روچیلد‌ها جای بانک انگلستان را از حدود سال ۱۸۱۵ گرفته‌اند، آن‌ها کنترل بانکداری خود را در میان کشورهای جهان گسترش داده‌اند. روش آن‌ها بدین صورت است که سعی می‌کنند تا سیاست‌مداران فاسد یک کشور را بر آن دارند تا وام‌های کلانی را بپذیرند، که هیچ‌گاه نتوانند آن‌ها را برگردانند، و از همین رو آن‌ها را وامدار قدرت‌های بانکداری روچیلد می‌کنند. اگر رهبری از پذیرش وام خودداری می‌کرد، اغلب اوقات یا برکنار می‌شد و یا ترور و در صورت شکست چنین کاری، تهاجم‌هایی آغاز می‌شد و یک بانک روچیلد که مبتنی بر ربا بود تاسیس می‌گردید.

روچیلد‌ها بر خبرگزاری‌های اصلی جهان تأثیرات قدرتمندی دارند. بر اثر تکرار، عمده مردم فریب را می‌دهند تا داستان‌های ترسناکی را در مورد اشخاص شرور باور کنند. روچیلد‌ها کنترل بانک انگلستان، بانک فدرال رزرو آمریکا، بانک مرکزی اروپا، صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی، و بانک تسویه‌حساب‌های بین‌المللی را در دست دارند. آن‌ها همچنین مالک بیشترین طلای جهان و نیز بورس طلای انگلیس هستند که هر روز قیمت طلا را تنظیم می‌کند. گفته می‌شود که خانواده روچیلد مالک بیش از نیمی از ثروت زمین می‌باشد ــ که شرکت اعتباری سوییس مبلغ آن را ۲۳۱ تریلیون دلار تخمین زده است ــ و توسط ایولین روچیلد، رییس کنونی خانواده، اداره می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: محققان معتقدند که ایران به خاطر مسائل هسته‌ای تبدیل به یک تهدید و یک کشور دیوصفت نشده است، درست همان‌طور که طالبان، ‌ صدام حسین، و معمر قذافی تهدید نبودند.

پس دلیل اصلی این امر چیست؟ آیا به خاطر منافع تریلیون دلاری در نفت و یا جنگ است؟ آیا به خاطر ورشکستگی اقتصادی آمریکاست یا به خاطر شروع جنگ جهانی سوم؟ آیا به خاطر نابود ساختن دشمنان اسرائیل است یا به خاطر نابود ساختن بانک مرکزی ایران تا بدین ترتیب کسی نتواند با موشک‌های پولی روچیلد به مخالفت بپردازد.

دلیل آن می‌تواند هر یک از آن‌ها و یا در بد‌ترین حالت تمامی آن‌ها باشد.

منبع: مشرق