با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
درآمدحاصل از ربا با پولشویی وارد کشور نشود

درآمدحاصل از ربا با پولشویی وارد کشور نشود

اکونیوز: نماینده مردم شهرستان های ممسنی و رستم استان فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز ربا خواری به عنوان یک معضل اجتماعی مطرح است و از این رو نباید اجازه داده شود که عده ای درآمد حاصل از ربا را با پولشویی وارد چرخه اقتصاد کشور کنند.

 

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)«عبدالرضا مرادی» در آیین افتتاح بیست و ششمین صندوق مهر امام رضا (ع) در شهرستان رستم بیان داشت: این صندوق با ترویج فرهنگ قرض الحسنه و اعطای تسهیلات با کارمزد پایین از وقوع پدیده مذموم و غیر مشروع ربا جلوگیری می کند. وی گفت: از عمده ترین رسالت های ایجاد این صندوق در کشور، توسعه فرهنگ قرض الحسنه، جلوگیری از رباخواری و کمک به مقوله های اشتغال و ازدواج است. مرادی بیان داشت: امید داریم با توجه به وضعیت بیکاری در کشور،  فعالیت این صندوق در کاهش شمار بیکاران موثر واقع شود. عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: شهرستان های ممسنی و رستم دارای بافت کشاورزی و دامداری است، به همین سبب ساماندهی این بخش و اعطای تسهیلات به بهره برداران این دو عرصه می تواند جلب رضایت آنان را در پی داشته باشد. مرادی اضافه کرد: هم اینک 50 درصد جمعیت شهرستان های ممسنی و رستم بیکار و 65 درصد جمعیت این دو شهرستان روستایی هستند و با توجه به این موضوع، این صندوق می بایست بر اعطای تسهیلات و وام های پرداختی، نظارت و بررسی بیشتری اعمال کند. مدیرعامل صندوق مهر رضا (ع) کشورهم در این آیین گفت: هم اکنون کارمزد تسهیلات اعطایی این صندوق در مناطق محروم استان فارس صفر، در مناطق توسعه نیافته یک درصد و در سایر نقاط چهار درصد است. سید محمد کریمی افزود: در سال نخست فعالیت این صندوق در استان فارس ، 10 میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان تسهیلات این صندوق درشهرستان های ممسنی و رستم پرداخت کرد که از این میزان پنج میلیارد ریال آن به مناطق محروم روستایی این دو شهرستان اختصاص یافت. وی گفت: این میزان تسهیلات در سال 86 به 51 میلیارد و 400 میلیون ریال و در سال 88 به 145 میلیارد ریال افزایش یافت. کریمی بیان داشت: رویکرد این صندوق در اعطای تسهیلات، توجه ویژه به محرومین، زنان سرپرست خانوار و امر اشتغال است. او افزود: بر اساس طرح جدید، مقرر شده است صندوق آتیه جوان از این پس به ازای تولد هر نوزاد، 10 میلیون ریال به حسابی که در این زمینه گشایش خواهد یافت، واریز کند. شهرستان ممسنی به مرکزیت نورآباد در فاصله 158 کیلومتری و شهرستان رستم به مرکزیت مصیری در فاصله 175 کیلومتری غرب شیراز، واقع شده است.

منبع: اکو نیوز