با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.

معاملات بانکی در ایران بدون ربا انجام می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله غلامرضا رضوانی عضو شورای نگهبان صبح امروز در بیست و سومین همایش بانکداری اسلامی با تاکید برعدم وجود ربا در نظام بانکی کشورافزود: نظام بانکداری اسلامی پایه گذار معاملات صحیح است و به هیچ عنوان نباید ربا در معاملات بانکی اسلامی انجام شود.

وی ادامه داد: دریافت ربا دربسیاری از کشورهای دنیا حتی برخی کشورهای اسلامی سر لوحه کار قرار گرفته وآن ها از دریافت ربا در معاملات و تشکیلات بانکی خود هراسی ندارند، ولی قاطعانه می شود گفت در نظام و روند معاملات بانکی ایران ربا وجود ندارد.

آیت الله رضوانی تصریح کرد: پرداخت قرض در بین اشخاص و معاملات بانکی در مقابل بیع مشکلی ندارد و این امر ربا نیست، ولی در حال حاضرباید برای اصلاح معاملات بانکی کشور تلاش شود، چرا که عدم اصلاح این معاملات تاثیری بدتر از ربا دارد.

عضو شورای نگهبان در پایان گفت: مسئولان باید قانون نظام بانکی را به درستی اجرا کنند تا مشکل شرعی در روند معاملات بانکی رخ ندهد، بنابراین افراد باید مورد تعلیم قرار گیرند تا مردم ازرویکرد نظام بانکی و احکام شرعی آن آگاه شوند.

منبع: خبرگزاری رسا