با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
اگر مدیران بانک‌ها دیرکرد نگیرند، مجاهدت بزرگی را انجام داده‌اند

اگر مدیران بانک‌ها دیرکرد نگیرند، مجاهدت بزرگی را انجام داده‌اند

آیت الله العظمی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با مدیران بانک مهر اقتصاد استان قم با اشاره به ضرورت رعایت تقوا اظهار کردند: خداوند همه مومنان را به تقوا دعوت کرده است و انسان باید از آغاز زندگی تا زمان مرگ در چارچوب تقوا عمل کند تا رستگار شود.

ایشان با اشاره به مسئله ربا گفتند: یکی از جنبه‌های تقوای بانک داری، مسئله ربا است و مدیران بانک‌ها باید دقت داشته باشند که در مال مردم ربا نشود و اهل بیت(ع) بر روی نگرفتن ربا تاکید زیادی داشتند.Ayt.alavi

این مرجع تقلید اضافه کردند: قرآن ربا را جنگ با خدا دانسته است که چنین تعبیر سنگینی درباره گناهان کبیره دیگر نیامده است و باید راه ربا بسته شود.

آیت الله علوی گرگانی گرفتن دیر کرد را درست ندانسته و افزودند: اگر مدیران بانک‌ها دیرکرد نگیرند، مجاهدت بزرگی را انجام داده‌اند و برخی از بانک حتی از سود وام‌ها نیز سود می‌گیرند و مقداری بیشتر از مبلغ مشخص شده را از مشتریان می‌گیرند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به انتظارات از نظام جمهوری اسلامی اظهار کردند: من بارها به مسئولان نظام جمهوری اسلامی توصیه کرده‌ام که موارد خلاف اسلام کنار گذاشته شود و عملکردهای بانک‌ها براساس شرع باشد که ما این انتظار را از مسئولان یک نظام اسلامی داریم.

ایشان با اشاره به ضرورت وجود الگوی مناسب در بانکداری گفتند: بانک مهر اقتصاد باید الگویی برای دیگر بانک‌ها شود و مسئله دیرکرد را کنار بگذارید که با کنارگذاشتن این مسئله خدمت بزرگی را به مردم انجام می‌دهید.

آیت الله علوی گرگانی تصریح کردند: برای جذب بهتر مشتریان باید بر روی برخورد کارمندان توجه کنید و باید کارمندانی خوش برخورد و خوش گفتار در مجموعهٔ بانکی شما به کار گرفته شود.

منبع: ابنا