با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
مصوبه نشست اضطراری ویژه مدیران بانک‌ها با وزیر اقتصاد: تزريق نقدينگی 5 هزار ميليارد تومانی به “بورس”

مصوبه نشست اضطراری ویژه مدیران بانک‌ها با وزیر اقتصاد: تزريق نقدينگی 5 هزار ميليارد تومانی به “بورس”

فارس/ نشست اضطراري وزير امور اقتصادي و دارايي با مديران عامل بانک‌ها براي حمايت از بازار سرمايه برگزار شد. ساعتي پيش جلسه‌اي اضطراري ميان وزير امور اقتصادي و دارائي‌ با مديران عامل بانک‌ها براي تزريق منابع سنگين نقدينگي با عامليت صندوق توسعه مشترک بازار برگزار شد. در اين خصوص، مدير عامل بورس تهران در گفت‌وگويي کوتاه با پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه (سنا)، با تاييد خبر فوق، گفت: جزييات اين نشست به زودي اعلام خواهد شد.گفتني است، مبلغ 5 هزار ميليارد تومان منابع براي اين اقدام تعيين شده است. اين در حالي است که مديرعامل بانک ملي با اشاره به جلسه مديران عامل چند بانک با وزير امور اقتصادي و دارايي، گفت: تصميم بر اين شد که در راستاي حمايت از بازار سرمايه، صندوق مشترک توسعه بازار سرمايه تقويت شده و مبلغ قابل توجهي به بورس تزريق مي‌شود. عبدالناصر همتي با اشاره به جلسه امروز مديران عامل بانک‌هاي دولتي با وزير اقتصاد و دارايي، اظهارداشت: در اين جلسه تصميم بر اين شد که از طريق تقويت «صندوق مشترک توسعه بازار سرمايه» از بورس حمايت شود. وي در پاسخ به اين سوال که چه ميزان اعتبار براي اين منظور در نظر گرفته شده است،‌گفت: رقم قابل توجهي تزريق خواهد شد و با توجه به اينکه بازار، ‌سهام ارزنده‌اي دارد با خريد آنها توسط صندوق، نگراني‌هاي به وجود آمده براي سهامداران برطرف مي‌شود.مديرعامل بانک ملي با بيان اينکه با افزايش منابع اين صندوق، سهام‌ خريداري خواهد شد، افزود: بانک‌هاي ملي، تجارت، ملت، سپه و همچنين بيمه مرکزي و بيمه ايران و سازمان بورس و اوراق بهادار از نهادهاي عضو اين صندوق هستند.وي با بيان اينکه ديگر بانک‌ها در اين صندوق عضو نيستند، از تاکيد طيب‌نيا وزير اقتصاد و دارايي بر تقويت و حمايت از بازار سرمايه خبر داد و تصريح کرد: حمايت از بازار سرمايه هدف اصلي صندوق مشترک توسعه بازار سرمايه است.

 

منبع: خبرگزاری فارس

پایگاه روزنامه خراسان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  1. سلام
    من در جستجوی حقیقت و افزودن علم خودم هستم.از ربا هم هیچ چیزی نمی دانم برای همین پرسیدم.
    من در بورس سرمایه گزاری می کنم.می خواستم بدانم اگر ربوی باشد سرمایه ام را طور دیگری صرف کنم.
    فکر می کنم از سوالم واز اینکه این قدر پیام می دهم ناراحت شده اید.
    اخوی همه ما مشکلات داریم و می دانیم مجاهدان راه خدا در همه حال مورد غضب بنده گان ناسپاس خدا بوده اند.پس صبوری پیشه کنید.
    جذب حداکثری داشته باشید.
    باتشکر

    1. علیکم السلام
      خیر ابدا، از اینکه این برداشت از سخن ما شده متاسفیم. منظور از نقل خبر بورس در پایگاه ربا وضع نابسامان اقتصادی است که سرمایه در گردش را به مسیر درستی هدایت نمی کند. مشکل بارز الان بورس ایران رانت فجیع اطلاعاتی است و اساس بورس در غرب بر پایه قمار تهیه شده. که در جمهوری اسلامی همانند بانک تلاش بر اسلامی شدن آن کردند. اما همگان واقف اند که ریسک واقعی سرمایه در بورس به شدت بالاست(ریسک شما راچه می‌اندازد؟)
      راهکار جایگزین ایجاد صندوقهای محلی در بازار و شیوه اسلامی مضاربه است (متاسفانه سازوکار اجرایی برای آن تبیین نشده تا همه مردم بتوانند بصورت سیستماتیک از این عقود اسلامی بهره ببرند) لذا اگر کسی را نمی شناسید که بطور فردی با او مضاربه و دیگر عقود شرعی را جهت افزایش سرمایهتان؛ مشارکت کنید. بورس همچنان از طرف مراجع تقلید حلال شرعی است.
      باز هم از اینکه اختصار در کلام باعث سوء برداشت شما شد پوزش می‌طبیم.
      ما را از نصایح برادرانه خود محروم نفرمایید.

      1. سلام.
        درست است كه بورس ربا نيست ولي به قمار شباهت زيادي دارد.
        در مطلب شما تلويحا بورس با مضاربه قياس شده است.
        اما مشكل اينجاست كه در مضاربه دو طرف در سود و زيان شريكند ولي در بورس اگر تصور شود كه يك شركت در حال زياندهي ست، سرمايه گذار سهامش را ميفروشد و شخص ديگري را در زياندهي شريك ميكند.
        اين روش كه در واقع گردش پول موجب افزايش آن ميشود تفاوت عميقي با مضاربه دارد.
        البته در اينكه حرام نيست، مثل وام هاي بانكي ست.