با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
بیانیه جنبش

بیانیه جنبش

برنامه سمت خدا که این روزها بنا به درخواست مکرر اُمّت مؤمن و انقلابی ایران علاوه بر پخش در ساعات معمول خود تنها توانسته چند دقیقه‌ی محدود از ساعات پربیننده شبانگاهی شبکه سه سیما را به‌سختی از آن خود کند را همه می‌شناسند. در برنامه‌های تلویزیونی معمولاً مجری و کارشناسان برنامه شهرت عمومی کسب می‌کنند و از این رهگذر مردم آن‌ها را در کوی و برزن مورد تفقد و محبت خویش قرار می‌دهند، اما عوامل پشت‌صحنه برنامه خصوصاً کارگردان و تهیه‌کننده که بار و فشار اصلی بر روی دوش آن‌ها است و مشقت مدیریت همه شاخصه‌ها را بر عهده‌دارند همیشه در گمنامی بسر می‌برند، سید عبدالمجید رکنی یکی از همین تهیه‌کنندگان به‌واقع مخلص و دلسوز است که می‌توان او را انقلابی‌ترین مدیری دانست که در عرصه فرهنگ و صداوسیما در حال تلاش برای رساندن روزانه این برنامه موثر به امّت مؤمن ایران است.

تلاش‌های این تهیه‌کننده انقلابی و همراهی کارشناسان متعهد و خوب برنامه در کمتر از چهار ماه به ثمر نشسته و نشان داد که امربه‌معروف و نهی از منکر همیشه در جامعه تأثیر می‌گذارد، این مجموعه متعهد توانستند تا دستور لغو تبلیغات مسموم و طمع‌زا را از جناب آقای ضرغامی مدیر محترم رسانه ملّی در برنامه‌های کودک اخذ کنند و لبخند بقیه‌الله را از آن خود کنند.

سازوکار اجرایی در صداوسیما به این نحو است که برنامه‌ها یک دوره 90 روزه برای پخش رادارند و برای ادامه کار می‌بایست مجدداً مجوز را از مدیر شبکه مربوطه اخذ کرد. اکنون دوره 90 روزه مجوز برنامه سمت خدا که تهیه‌کنندگی آن به نام جناب آقای رکنی ثبت‌شده است رو به اتمام است و می‌بایست برای دور آتی مجدداً مجوز را تمدید کرد. اما مدیر محترم شبکه سه سیما به دلایلی که اکنون بر ما روشن نیست تمایلی به تمدید این مجوز به نام آقای رکنی ندارد و درصدد جایگزینی ایشان با شخص دیگری است. از همین منظر است که تمامی کارشناسان برنامه من جمله جناب حجت‌الاسلام میرباقری و عالی با ایشان مذاکرات طولانی‌ای را برگزار کردند که شاید رأی ایشان تغییر کند. اما ایشان به این دو بزرگوار فرموده در صورت عدم حضور هر پنج کارشناس (به دلیل اعتراض) در سری آتی، ما برنامه را با افراد جدیدی ادامه خواهیم داد! اما با تمدید حکم آقای رکنی موافقت نمی‌کنم.

همگان بر این نکته واقف‌اند که تهیه‌کننده برنامه جهت‌گیری کلان و سمت‌وسوی برنامه را مشخص می‌کند و شاهد این مدعا موضع‌گیری‌های جسورانه کارشناسان متعهد این برنامه در مورد منکراتی است که در سطوح مختلف دولت و نظام جمهوری اسلامی رسوخ کرده و در حال ایجاد فساد است.

لذا اعضاء جنبش ممانعت از جنگ باخدا که وظیفه خود را در نهی از منکر ربا در جامعه می‌دانند بدین‌وسیله اعتراض خود را به این عدم تمدید اعلام کرده و خواستار ابقای جناب آقای رکنی به‌عنوان تهیه‌کننده برنامه مؤثر سمت خدا هستند.

إِنَّ اللَّهَ یدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّ اللَّهَ لَا یحِبُّ کلَّ خَوَّانٍ کفُورٍحج 38

صدق الله العلی العظیم

 

جنبش ممانعت از جنگ با خدا اردیبهشت 1393


  1. برنامه سمت خدا: http://samtekhoda.tv3.ir
  2. تصویر سید عبدالمجید رکنی: +
  3. صفحه مطالبه عمومی از نامه حجت‌الاسلام ماندگاری: http://hemayat.reba.ir
  4. متن نوشته محمد رضا فخری در مورد برگزاری جلسه: گوگل‌پلاس، تریبون مستضعفین، رجانیوز
  5. مصاحبه رجانیوز با آقای رکنی در همین مورد: +