با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
پیام آیت الله مکارم شیرازی برای رونمایی از مستند «فاکتور صوری»

پیام آیت الله مکارم شیرازی برای رونمایی از مستند «فاکتور صوری»

به گزارش سفیرفیلم، آیت الله مکارم شیرازی برای رونمایی از مستند «فاکتور صوری» با موضوع نقد و بررسی نظام بانکی و مبارزه با بانکدرای ربوی پیام صادر کردند.

پیام آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز ۸ مهرماه در مراسم رونمایی از این مستند در سالن جابر بن حیان دانشگاه صنعتی شریف توسط سیدمهدی کرباسی، کارگردان مستند قرائت شد.

متن کامل پیام ایشان بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هنگامی که نظام اسلامی پیروز شد با انبوهی از مشکلات روبه رو شد از جمله مشکل بانک های رباخوار بود. جمعی از محققان و علمای دین و دانشمندان اقتصادی علوم بانکی نشستند و راهی برای اصلاح نظام بانک های رباخوار و تبدیل آن به بانک بدون ربا بعد از مطالعات فراوان بدست آوردند که سود تنها بر محور عقود شرعیه واقعیه باشد نه سود در برابر پول و آن را به همه بانک ها ابلاغ کرده اند و آموزش دادند و افکار همه راحت شد که از بانک داری ظالمانه رباخوار قبلی رهایی یافته اند.

ولی متاسفانه چیزی نگذشت که با انحراف از مسیر عقود شرعیه و قناعت کردن به اسناد صوری و غیرواقعی آن نظام بانکداری اسلامی را منحرف ساختند و تا حد زیادی آلوده رباخواری شدند.

از تمام کسانی که برای جلوگیری از این گونه کارهای انحرافی در نظام بانکی تلاش می کنند به سهم خود تشکر میکنم.

ناصر مکارم شیرازی

۷/۷/۹۳

Makarem-Factor