با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
جنون خرید در”جمعه سیاه” (روز به لجن کشیدن کرامت)

جنون خرید در”جمعه سیاه” (روز به لجن کشیدن کرامت)

جمعه سیاه (به انگلیسی: Black Friday) در آمریکا روز بعد از روز شکرگزاری است که عملاً آخرین جمعه ماه نوامبر می شود و آغاز سُنت خرید برای کریسمس محسوب می‌شود.[۱] در واقع جمعۀ سیاه، یک روز تعطیل نیست، اما اکثر شرکتها این اجازه را به کارکنان خود می دهند که این روز را به خریدهای ویژۀ این روز بپردازند. سالها است که این روز، شلوغترین روز برای فروشنده ها است. هر چند آمریکای شمالی محل اصلی رخداد این سنت است، اما همچون بسیاری از سنتهای دیگر این منطقه، این سنت نیز به کشورهای دیگر سرایت کرده است. این روز به قدری اهمیت دارد که فروشگاه ها قبل از ساعت 4 صبح باز می کنند و مردم از همان زمان برای خرید به فروشگاه هجوم می آورند و باید تا قبل از آغاز شب خرید کرده باشند.[۲] از ویکی‌پدیا
 
همزمان با فرارسیدن جمعه سیاه در انگلیس میلیون‌ها نفر از مردم این کشور به امید خرید کالاهای ارزان‌قیمت به سوی فروشگاه‌ها هجوم بردند که دراین بین برخی از مردم به شدت با یکدیگر درگیر شدند و صحنه‌هایی عجیب را رقم زدند.
همزمان با فرارسیدن جمعه سیاه بسیاری از مردم انگلیس برای خرید اجناس با تخفیف ویژه به سوی فروشگاه‌های این کشور هجوم بردند که در این میان بسیاری از خریداران با یکدیگر درگیر شدند.به گزارش دیلی میل، همزمان با فرارسیدن جمعه سیاه در انگلیس میلیون‌ها نفر از مردم این کشور به امید خرید کالاهای ارزان‌قیمت به سوی فروشگاه‌ها هجوم بردند که دراین بین برخی از مردم به شدت با یکدیگر درگیر شدند و صحنه‌هایی عجیب را رقم زدند. شدت این درگیری‌ها به حدی بود که مسئولان فروشگاه‌های مربوطه از پلیس خواستند تا مداخله کرده و با استقرار ماموران در این مراکز به حفظ نظم کمک کنند. یکی از فروشگاه‌های واقع در منچستر به دلیل بروز درگیری شدید میان مردم تنها ۳۶ دقیقه پس از بازگشایی بسته شد. برخی رسانه‌ها از زخمی شدن یک زن به علت سقوط یک دستگاه تلویزیون ال‌سی‌دی خبر دادند. گزارشاتی نیز مبنی بر بازداشت ده‌ها نفر از خریداران به علت درگیری مخابره شده است. با توجه به پیش‌بینی هجوم مردم به سوی این فروشگاه‌ها در جمعه سیاه بسیاری از عدم استقرار نیروهای پلیس انتقاد کرده‌اند.

 گفتنی است که جمعه سیاه که بر اساس نظریات بازار آزاد لیبرالی شکل گرفته تا کنون 10 کشته و 103 زحمی برجای گذاشته که 3 کشته آن مربوط به سال جاری است.

در این روز مردم با هجوم به  فروشگاه‌ها صحنه‌های زشتی از خودخواهی، خشونت و لیبرالیسم عریان را رقم زند. این در حالی است که این اتفاق امسال با اربعین سالار شهیدان همزمان شده است، اربعینی که در آن ایثار و از خودگذشتی مبنای کار بوده است.

تعداد کشته شدگان جمعه سیاه خرید گفتنی است که جمعه سیاه که بر اساس نظریات بازار آزاد لیبرالی شکل گرفته تا کنون 10 کشته و 103 زحمی برجای گذاشته که 3 کشته آن مربوط به سال جاری است. و نگرانی‌ها را تا حدی رسانده که برای اطلاع‌رسانی از این واقعه سایتی برای کشته‌شدگان این واقعه طراحی کرده‌اند که در نشانی http://blackfridaydeathcount.com در دسترس است. در ادامه چند تصویر و فیلم از درگیری‌های «عادی» در این مراسم لیبرالی را مشاهده می‌فرمایید:

598453_478934252150370_1363790804_n-jpgoriginal photo_2016-12-03_16-42-45 جمعه سیاه جمعه سیاه جمعه سیاه

آیا کرامت و حقوق بشر انسانی در این اقتصاد محقق خواهد شد؟