با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
فروپاشی اقتصادی / دیترویت بزرگترین شهر ورشکسته شده آمریکا

فروپاشی اقتصادی / دیترویت بزرگترین شهر ورشکسته شده آمریکا

با توجه به آمارهای جمعیتی، یکی از دلایل وقوع ورشکستگی دیترویت را می‌توان در خروج توده‌ی مردم در یک بازه‌ی زمانی کوتاه -یک سال- نتیجه گرفت…

 

شهر دیترویت Detroit در ایالت میشیگان Michigan از ۱۸ جولای ۲۰۱۳ -۲۷ تیر ۱۳۹۲- ورشکستگی خود را پذیرفت؛ این ورشکستگی ناشی از بدهی عظیمی بود که برای یک شهر در تاریخ آمریکا سابقه نداشت؛ رقمی بین ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار. دیترویت بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهری است که تاکنون در آمریکا دچار این فروپاشی شده؛ چراکه شهرهای دیگری چون استاکتن Stockton در کالیفرنیا -سال ۲۰۱۳-، جفرسون Jefferson در آلاباما -سال ۲۰۱۱- و… نیز دچار این شکست‌ها شده‌اند در حالی که جمعیت زیادی در آن‌ها ساکن نبودند؛ اما جمعیت دیترویت در سال ۲۰۰۹ حدود ۹۱۱.۰۰۰ نفر بوده است. (مقایسه جمعیتی بین این سه شهر را می‌توانید در این‌جا ببینید.)

001-population-debt-statistics-detroit

با توجه به آمارهای جمعیتی، یکی از دلایل وقوع ورشکستگی دیترویت را می‌توان در خروج توده‌ی مردم در یک بازه‌ی زمانی کوتاه -یک سال- نتیجه گرفت؛ جمعیتی که در سال ۲۰۱۰ به حدود ۷۱۱.۰۰ نفر رسیده -این یعنی حدود ۲۰۰ هزار نفر کوچ جمعیتی در یک سال- و تا سال ۲۰۱۳ -یعنی زمان اعلام ورشکستگی- این جمعیت به ۶۸۸.۰۰۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

درنهایت، نتیجه‌ی این اتفاقات برای دیترویت به وجود آمدن تعداد بسیار زیادی از خانه‌های متروکه، محله‌های خالی از سکنه و خیابان‌های خلوت بوده است. در ادامه تصاویری از آخرین وضعیت این شهر و زندگی مردم قرار می‌گیرد؛ بخش عمده‌ای از تصاویر زیر از وب‌سایت دویچه وِله Deutsche Welle -رسانه‌ی برون‌مرزی آلمان- به دست آمده است.

فروپاشی دیترویتورشکستگی دیترویتورشکستگی دیترویتورشکستگی دیترویتورشکستگی دیترویتورشکستگی دیترویتورشکستگی دیترویتورشکستگی دیترویتورشکستگی دیترویتورشکستگی دیترویتورشکستگی دیترویتورشکستگی دیترویتورشکستگی دیترویتورشکستگی دیترویتعلاوه بر موضوع کوچ جمعیت، مؤلفه‌های دیگر تأثیرگذار بر ورشکستگی و فروپاشی دیترویت و شهرهای دیگر ایالات متحده آمریکا نیز در مرکز پایش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع: کد آمایی