با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
قدردانی امام خامنه ای از کارفرمایانی که پول خود را برای سود در بانک‌ها نمی‌گذارند

قدردانی امام خامنه ای از کارفرمایانی که پول خود را برای سود در بانک‌ها نمی‌گذارند

مقام معظم رهبری از کارفرمایانی که سرمایه‌شان را به جای سرمایه‌گذاری بدون دغدغه در بانک‌ها به میدان تولید می‌آورند قدردانی کرد.

 

به گزارش بانک مردم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح روز چهارشنبه در آستانه روز کارگر در دیدار هزاران نفر از کارگران، با تجلیل از وفاداری و ثبات قدم جامعه کارگری در قبال انقلاب و نظام، بر «حل مشکلات جامعه کارگری»، «تقویت تولید داخلی»، «ضرورت مقابله جدی با قاچاق کالا» و «ممنوعیت واردات کالاهای دارای مشابه ایرانی» تأکید کردند و با اشاره به ادامه خصومتهای امریکا افزودند: امریکایی های غیر قابل اعتماد، با اصرار بر تحریمهای مختلف ایران تلاش می کنند با ایجاد «ایران‌هراسی»، عملاً در راه تعاملات اقتصادی کشور با خارج، مانع تراشی کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنرانی خود با قدردانی از کارفرمایانی که سرمایه‌شان را به جای سرمایه گذاری بدون دغدغه در بانکها، به میدان تولید و کارآفرینی می آورند، افزودند: «همکاری صمیمانه کارگران با کارفرمایان»، «تلاش مسئولان برای تسهیل سرمایه گذاری در بخشهای مختلف» و «فراهم کردن زمینه صادرات و دفاع از حقوق صادرکنندگان در کشورهای خارجی»، از جمله حقوق کارفرمایان است که باید رعایت شود.

ایشان در همین بحث به مسئولان خاطرنشان کردند: باید بر سلامت و کیفیت کالاهای صادراتی نظارت شود چرا که صادر شدن اجناس و کالاهای ناسالم و بی کیفیت، موجب بدنام شدن ایران و ضربه به صادرات کشور خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید فراوان بر «ارزش و اهمیت تولید داخلی» افزودند: تولید داخلی باید به عنوان امری مقدس شناخته و حمایت از آن، یک «وظیفه» تلقی شود.

رهبر انقلاب، وارد کردن اجناسی را که مشابه داخلی دارند، «مطلقاً ممنوع» خواندند و افزودند: برخی فروشگاهها مقیدند که جز تولید داخلی نفروشند که باید به این انسانهای با غیرت آفرین گفت.

ایشان افزودند: البته در برخی فروشگاههای عمدتاً بزرگ و گاه وابسته به دستگاههای دولتی، همه اجناس، خارجی است که این کارِ زشت، عملاً موجب بیکاری کارگر ایرانی و بهبود وضع کارگر خارجی می شود.

رهبر انقلاب با انتقاد از فرهنگ خرید کالاهای خارجی و پز دادن با کالاهای دارای نشان های خارجی گفتند: ما با دنیا تعامل داریم اما در عرصه‌هایی که تولید داخلی داریم، وارد کردن و فروش و مصرف کالاهای خارجی باید به عنوان یک ضدارزش تبلیغ و شناخته شود.

ایشان خاطرنشان کردند: البته در این زمینه طرفدار افراط نیستم بلکه باید با حکمت و تدبیر عمل کرد.

منبع: بانک مردم