با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
حسن عباسی: بشر فکر می‌کند ربا مالش را زیاد می‌کند / چاپ پول بدون پشتوانه کلاهبرداری است / در نظام بانکداری کشور پول کار می‌‌کند

حسن عباسی: بشر فکر می‌کند ربا مالش را زیاد می‌کند / چاپ پول بدون پشتوانه کلاهبرداری است / در نظام بانکداری کشور پول کار می‌‌کند

حسن عباسی امروز در نشست «دکترین اقتصادی انقلاب اسلامی» که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد گفت: امام و سپس رهبری؛ دکترین انقلاب اسلامی که چشم انداز نظام است و افق اقتصاد ایران و جهان را مبتنی بر اسلام مشخص کرده اند.

وی افزود: تقسیم بندی اقتصادی در هردو جناح اصلی کشور را لیبرالی دانست و افزود: در سال ۹۰ رهبری نظام سازی را مطرح کردند؛ ولی قبل تر در دیدار دانشجویان کرمانشاه اقتصاد ادام اسمیتی اشاره کردند. 

 

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه نظرات ادام اسمیت اساس فلسفه اقتصاد غرب و اقتصاد لیبرالی است،‌ تصریح کرد: در نگاه وی مفهوم تنظیم و تبیین بازار وجود دارد، در بازار عرضه و تقاضا صورت می گیرد.

 

عباسی افزود: تنظیم نسبت عرضه و تقاضا در بازار مفهوم دست نامرئی را شکل داد، تفکر لبیرالی مفهوم بازار را پایه و اساس می داند، در این سیستم حتی علم هم خرید و فروش می شود.

 

وی با انتقاد از نپرداختن کشور به مسئله ارتباط دین و سیاست با اقتصاد، بیان داشت: هر نظام حکومتی حدود ۱۴۰ زیر نظام دارد و اگر یکی از این زیرسیستم ها مختل شود، کل نظام را هم مختل می کند؛ رهبر انقلاب می گویند جمهوری اسلامی وارد نظام سازی شده و نظام، خود را باید اصلاح کند. 

 

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: آدام اسمیت دست نامرئی را تنظیم کننده باز می دانست؛ ولی بعد ها معلوم شد بین عرضه و تقاضا؛ تبلیغات و سیستم مدیریت پولی وجود دارد.

 

عباسی هدف روابط عمومی و تبلیغات را خط دهی به تقاضا و ذائقه سازی عنوان کرد و گفت: شما روزانه توسط رسانه ها بمباران می شوید تا ذهن شما متمرکز شود و تقاضا در شما ایجاد شود و به دنبال تهیه آن بروید؛ وقتی ذائقه سازی شد و امکان تحقق نداشتیم برده ساز و کار ادام اسمیتی می شویم.

 

وی با بیان اینکه در نظام های مالی هرکس پول، تبلیغات و تقاضا را کنترل کند؛ عملا شما را کنترل می کند؛ تصریح کرد: چرخه مذکور، زمینه ساز جنبش وال استریت بود و حرفشان این بود ما صدسال با این شیوه تبلیغات، اسیر حرص (GREED) شده ایم. طمع را به جان مردم می اندازند و چرخش مردم به خاطر خواسته هایشان تمدن را بالا می اورد؛ اما انسان را از خود بیگانه می کند.

 

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه در ایران مسئله حرص و طمع ایران را تازه دارند، بسط می دهند؛ تصریح کرد: به علت بالارفتن حجم نیاز در جامعه؛ زندگی گران شده و در نتیجه سن ازدواج بالا رفته است.

 

عباسی با اشاره به اینکه مردم مسلمان نمی خواهند، معیشتشان از ادام اسمیت تبعیت کند، بیان داشت: جایگزین قرآنی این چرخه، «یدلله فوق ایدیهم» است. در این چرخه چهار وجهی به جای بازار، اصالت با خداست و ما به عنوان بنده از خدا رزق می گیریم.

وی تصریح کرد: مالکیت در اقتصاد لیبرالی درجه یک است؛ ولی در اقتصاد اسلامی درجه دو است؛ یعنی مالک خداست و حتی مالک خودم نیستم و در قبال خودم باید به خدا پاسخ دهم. بنا بر این است که در قرآن آمده توفیق مال خداست، برای همین بود که امام (ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

رئیس اندیشکده یقین گفت: در این چرخه خدا بسته به حکمتش رزق می دهد و این رزق فقط مادی نیست. همسر خوب، مادر خوب، فرزند خوب اینها همه رزق است؛ و در اسلام چیزی به عنوان شانس نداریم.

 

عباسی با بیان اینکه اقتصاد لیبرالی مشتری محور است؛ ولی بیع قرآنی، فروش محور است؛ گفت: ما خودمان را هم می توانیم بفروشیم؛ همانطور که در قرآن آمده خدا مومنان را می خرد و در ازایش بهشت می دهد.

وی انفاق، زکات، صدقه و قرض الحسنه را چهار شیوه بیع عنوان کرد و افزود: جامعه امروز بشری و خاصه ایران در انفاق مشکل دارد. شهید مدافع حرم برای این عزیز است که همه چیزش را رها می کند و به خاطر اسلام جانش را به خدا می فروشد. قران می گوید مثل کسی که انفاق می کند؛ مثل کاشتن دانه ای انگور است و ۷۰۰ برابر سعه وجودی پیدا می کنید.

 

رئیس اندیشکده یقین با انتقاد از جدی گرفته نشدن زکات در جامعه، خاطرنشان کرد: زکات فیلتر مال است. جامعه دینی وقتی زکات نداد و خدا گوشش را می کشد و  خشکسالی ای که در کشور راه افتاده هم به همین دلیل است.

 

عباسی گفت: وقتی به کسی قرض می دهیم؛ در واقع به خدا قرض می دهیم، وقتی رزقی را بیع می کنیم مفهوم برکت (شراء) صورت می گیرد. کلمه زیاد و اضافه در قرآن مادی است؛ اما کلمه برکت؛ مادی نیست.

 

وی ادامه داد: بشر فکر می کند ربا مالش را زیاد می کند، در صورتی که قرآن می گوید مالتان را با ربا به محاق می برید. نقطه مقابل ربا، برکت است یعنی زیاد شدنی که کم نمی شود. مثل عزت امام حسین(ع) کم شدنی نیست. 

 

رئیس اندیشکده یقین با تاکید بر اینکه برکت؛ چرخه بیع زندگی صالحین و علما را بسط می دهد؛ بیان کرد: دانشجویان مهندسی که راکت فجر را برای آزادی مظلومان می سازند که ملتی که تا دیروز سنگ پرت می کرد در نبردهای غزه چندین هزار از این موشک ها را در تلاویو و حیفا زد؛ زندگی اش برکت پیدا می کند.

 

عباسی تصریح کرد: برای همین است که در موشک سازی، روز به روز پیشرفت می کنیم؛ اما در مسئله تولید خودرو هنوز اینه بغل خودرو را هم نمی توانیم، تولید کنیم؛ چون هدف برکت نیست. در مدیران صنعت خودرو کسی نداریم که خودش را انفاق کند و زکات بدهد. 

 

وی خاطرنشان کرد: علی محمدی ها ما را به جایی رساندند در انرژی هسته ای که دشمن را پای میز مذاکره کشاند و حالا برای هواپیما دادن گربه می رقصانند.

 

رئیس اندیشکده یقین بالاترین گفت: حقوق جمهوری اسلامی ایران را حقوق ۷۰۰ میلیونی کی روش دانست و افزود: کسی پشت صحنه می شود قاسم سلیمانی و اگر نباشد تکفیری ها سوریه و عراق و یمن را شخم می زنند. این ها، دو نوع بازارند، یکی بازار خودفروشی به خدا و یکی بازار خودفروشی به خلق خدا. 

 

عباسی ادامه داد: وال استریت هنوز در جامعه ما جدی گرفته نشده است. تا اینکه مردم ایران به ضائقه سازی اعتراض کنند هنوز راه داریم.

 

وی در ادامه با اشاره به تاکید رهبری بر لزوم شکستن جادوی پولی دشمن و نجات دادن مردم دنیا، گفت: اولین حکمی که امام در مقام فرمانده کل نیروهای مسلح داد؛ شکستن محاصره ابادان بود.

 

رئیس اندیشکده یقین رهبری گفت: همین الان هم شکستن جادوی پولی باید صورت بگیرد. همت، باکری، صیاد و قاسم سلیمانی اینده کسی است که ملت خود و ملت های جهان را از دست جادوی پول نجات دهد.

 

عباسی با بیان اینکه طبق نگاه امام، پول مبنای ارزیدن است؛ ولی حق ندارد به فروش برود و کار کند، تصریح کرد: زکریای رازی عمرش را گذاشت که مس را طلا کند و نتوانست؛ ولی بشر امروز کاغذ را طلا کرده است. چاپ کردن پول بدون پشتوانه حقه بازی و کلاه برداری است.

 

وی با تاکید بر اینکه مشکل ما با دشمن در ریال و دلار است؛ تصریح کرد: ریکادرز حقوقدان وال استریت می گوید مطرح شد که پول چین و روسیه و ایران را زمین بزنیم، اولین جایی که این برنامه را پیاده کردیم ایران بود و در یک روز ریال ایران را ۴۰ درصد نابود کردیم.

 

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: لنین گفت خواستی کشوری را زمین بزنی پولش را زمین بزن؛ از تیر تا شهریور جنگ ارضی امریکا علیه چین بپا کردند و بیش از ۴۰ درصد اقتصاد چین در ۴۵ روز نابود شد. 

 

عباسی با تاکید بر اینکه منجی سیستم مالی فعلی جهان در نسل فعلی است، تصریح کرد: هزار و پانصد کتاب اقتصادی در امریکا نوشته شده که ما را از این وضعیت نجات دهید. کورتون میگوید چاپ اسکناس چاپ کنی بدهی ایجاد میکند.تمام کشورهای جهان دارند پول بدون پشتوانه تولید میکنند و هرچه جلوتر برویم فقیرتر می شویم.

 

وی خاطرنشان کرد: در ۱۳۷۴ رهبری در دیدار حوزویان می گوید؛ مشخص کنید فلسفه و ذات پول چیست. مردم ما و دنیا در امپریالیسم دلار هستند و دلار عصاره ثروت کشورها را می مکد. 

 

رئیس اندیشکده یقین عنوان کرد: اندیشمندان جهان در دوسال اخیر بارها به ایران آمدند و دنبال این هستند که جمهوری اسلامی زودتر الگوی معیشت اسلامی را ارائه دهد. شیخ عمران حسن هم بهار امسال به رهبری نامه زد و خواست ملت های جهان را از دیکتاتوری جهان نجات دهد.

 

عباسی تصریح کرد: مشکل بزرگ اقتصاد، اساتید اقتصاد هستند که به جهاد کبیر اعتقادی ندارند.

 

وی با اشاره به اینکه در برابر جنگ های سایبری به شدت آسیب پذیریم؛ گفت: متولی اینترنت باید وزارت اطلاعات بشود پیش تر خبر داده بودند که در حال تهیه ویروسی قوی تر از استاکس نت هستند و آتش سوزی های اخیر در کشور، احتمال دارد متاثر از این ویروس باشد ولی مسئولین میگویند هنوز اطمینان نداریم.

رئیس اندیشکده یقین گفت: در جنگ سخت نگرانی نداریم در جنگ نرم هم امروز جوانان متوجه اسیب ها شده اند. در جنگ نیمه سخت مثل جنگ های ارزی و سایبری مشکل داریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

انتهای پیام/