با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
آیت‌الله جوادی‌

آیت‌الله جوادی‌

آیت‌الله جوادی‌ آملی: برخی بانک‌ها فقط در ظاهر اسلامی هستند / بانک‌های ‌ربوی‌ به دنبال اختلاس هستند

 
آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی بعد از ظهر پنج‌شنبه در دیدار رئیس سازمان مراتع، جنگل‌ها و آبخیزداری و هیئت همراه با وی که در موسسه علوم وحیانی اسراء برگزار شد، با بیان اینکه جوانان کشور مشکلات بسیاری دارند، گفت: با وجود این همه استعداد و ظرفیت مادی و معنوی در کشور دست دولت برای حمایت و کمک به جوانان خالی است.

وی با انتقاد از وضعیت اسف‌بار مسکن جوانان، اظهار داشت: بانک‌ها می‌توانند به ساخت مسکن و انبوه‌سازی کمک کنند اما چون درگیر مسائل دیگر هستند از این وظیفه شانه خالی می‌کنند.

این مفسر قرآن کریم نسبت یه عدم استفاده بهینه از ظرفیت‌های طبیعی کشور ابراز نگرانی کرد و افزود: در کشور دو دریای بزرگ داریم و یکی از آن‌ها از تالش تا گلستان را محصور کرده‌اند اما نمی‌توانیم علوفه مورد نیاز کشور را تأمین کنیم.

انتقاد از برخی بی‌تدبیرهای مدیریتی

وی در ادامه گفت: با وجود برخورداری از زمینه‌های تولید منابع تغذیه برای دام و طیور، واردکننده علوفه از کشورهای دیگر هستیم که این برای کشور تأسف‌بار و غم‌انگیز است.

آیت الله جوادی آملی از بی‌تدبیری و ناتوانی برخی از مدیران در مدیریت منابع کشور به شدت انتقاد کرد و گفت: اگر نمی‌توانیم برای دام خود علف تهیه کنیم به دلیل نبود امکانات، علم و پول نیست بلکه این کارها مدیریت و عرضه می‌خواهد.

وی گرانی مواد لبنی را بی‌دلیل خواند و گفت: اگر دلیل گرانی مواد لبنی بالا بودن قیمت نهاده‌ها و علوفه باشد واقعاً تأسف‌بار است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بر ضرورت برخورداری از دین‌داری و تعصب ملی تأکید کرد و گفت: متأسفانه با اینکه دست فعالان بخش کشاورزی از تسهیلات خالی است، این امر سبب رکود تولید کشاورزی و اختلال در اشتغال‌زایی شده است اما نظام بانکی ما از ارائه وام‌های مورد نیاز اجتناب می‌کند.

وی همچنین در ادامه گفت: متأسفانه برخی از نهادها و سازمان‌های کشور فقط نامی از اسلام را بر پیشانی خود دارند.

Ayat-javadi-6با غارتگران بیت‌المال برخورد شدید شود

آیت الله جوادی آملی بر انجام کارهای منطقی و علمی تأکید کرد و بیان داشت: کشور ما قبل از انقلاب به دلیل اینکه شاه، نفت را مال خود می‌دانست و در حفظ آن کوشا بود وزارت نفت نداشت اما حالا که ما نفت را متعلق به بیت‌المال می‌دانیم چرا در حفظ و حراست آن کوشا نیستیم.

وی خواستار رسیدگی قاطعانه و شفاف نسبت به تخلفات سنگین غارتگران بیت‌المال شد و گفت: خداوند در قرآن کریم گزینه نظامی و برخورد قاطعانه با اخلالگران امنیت و آرامش مسلمانان را روی میز دارد و مطرح می‌کند.

منبع: مشرق

 آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی عصر امروز در دیدار با خداکرم جلالی رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و آیت‌الله عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی که در موسسه علوم وحیانی اسرا انجام شد، از جایگاه منابع طبیعی در ایران اسلامی یاد و اظهار کرد: حراست از منابع طبیعی وظیفه همگانی است و یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند این رسالت را انجام دهد.

وی با بیان اینکه برخی از امور جامعه اسلامی با اسلام واقعی فاصله دارد، اضافه کرد: بانک‌های جامعه اسلامی ربوی بوده و به جای اینکه به دنبال مشکلات جوانان باشند به دنبال اختلاس هستند، در صورتی که می‌توانند با یاری‌رساندن به کشاورزان و تولیدگران به صورت مستقیم در بهبود وضعیت اقتصادی نظام اسلامی نقش داشته باشند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه رسیدن به اهداف جامعه اسلامی نیازمند عزم ملی و جدی است، عنوان کرد: ایران اسلامی ظرفیت‌های بسیاری را در خود جای داده است که با استفاده از آن‌ها نیازی ندارد که محصولات اولیه را از کشورهای دیگر وارد کند.

منبع: خبرگزاری فارس