با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
بانک مترادف با ربا

بانک مترادف با ربا

جنگ نرم در جمهوری اسلامی این است كه مفهوم بانك مقابل مفهوم مسجد قرار گرفته است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، استاد حسن عباسی رئیس مركز بررسی‌های دكترینال امنیت بدون مرز در ادامه سخنان خود در همایش مقابله با جنگ نرم دشمن، اظهار داشت: پدیده انقلاب اسلامی ایرانی از جنس انقلاب‌های دو مرحله‌ای است، یعنی در همان سال 57 و در هنگام تولید تمام اندام‌های آن مشخص نبود، لذا بعد از گذشت مدتی از انقلاب امام فرمان انقلاب فرهنگی را صادر كردند.

وی تاكید كرد: شبیخون فرهنگی، انقلاب فرهنگی، نهضت تولید علم، جنبش نرم‌افزاری و مسائلی از این دست، باید مورد توجه و پیش‌بری عناصر بسیجی در جنگ نرم قرار گیرد، زیرا سپاه و بسیج ادامه دهنده راه انقلاب اسلامی هستند. تا زمینه‌سازی برای انقلاب نهایی حضرت مهدی‌(عج) كنند. بنابراین حوزه ماموریت سپاه فقط مرزهای ایران نیست بلكه حوزه انقلاب اسلامی است.

عباسی تاكید كرد: عضو بسیجی عنصر انقلاب اسلامی است، نه فقط صرف جمهوری اسلامی به عنوان یك كشور، بسیجی در یك سازمان و اداره از همكار تكنوكرات خود باید بالاتر بیاندیشد تا به عنوان یك عنصر پیش‌بر نقش ایفا كند و یقینات غلطی را كه مثلا در حوزه صنعت، معدن و تجارت رقم خورده است را تغییر داده و حرف جدید تولید كند.

وی تاكید كرد: اگر عنصر و جوهره پیش‌برنده حركت در این سیستم و قرارگاهی كه تشكیل داده‌اید نباشد، بهتر است همین الان آنرا جمع كنید.

رئیس مركز بررسی‌های دكترینال امنیت بدون مرز در ادامه سخنان خود به برگزاری همایش بانكداری اسلامی توسط دولت اشاره كرد و گفت: این حركت یك گام در جهت مقابله با جنگ نرم دشمن است. زیرا بانك مترادف با كلمه ربا است.

عباسی گفت:‌جنگ نرم فقط مباحث فراماسونری، فرقه‌های نوظهور و … نیست، هرچند همه این مباحث را در طی 15 سال گذشته مكرر خود ما بیان كرده‌ایم، ولی جنگ نرم در جمهوری اسلامی این است كه مفهوم بانك مقابل مفهوم مسجد قرار گرفته است.

وی یادآور شد: بانك 700 سال پیش بوجود آمد و اسم میزی است كه یهود پشت آن می‌نشست و به مردم ربا می‌داد،‌این همان تفكر التقاطی است كه سعی دارد از اقتصاد، سیاست و مفاهیم غربی با پوشش اسلامی، تفكر التقاطی را ادامه دهد، كه امام فرمودند، التقاطی فكر كردن خیانت به اسلام است.

رئیس مركز بررسی‌های دكترینال امنیت بدون مرز با اظهار رضایتمندی و خوشحالی از اقدام دولت برای برگزاری این همایش گفت: حركت‌ها به سمت ربازدایی از بانكداری در كشور است، لذا مهمترین سخنرانی در این همایش حضور متخصص بانكداری اسلامی بود كه مصادیق بانكداری ربوی را به صراحت اعلام كرد.

عباسی گفت: اگر جریان اساتید حزب‌اللهی و بسیجی، مراجع عظام تقلید در صحنه نبودند، بدنه بانكی كشور به زیربار نمی‌رفت و بسیاری از اساتید لیبرال بانكداری ربوی را در دانشگاه‌ها تدریس می‌كردند. بنابراین وظیفه بسیجی در مقابله با جنگ نرم دشمن اصلاح ریشه‌ای اینگونه معایب در كشور است.

این كارشناس برجسته استراتژیك در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جنگ نرم دشمنی به گونه‌ای است كه امروز جوانان این كشور به جای آنكه مشكلات روحی و عقیدتی خود را به رواحانی متخصص بیان كنند، به سمت شاگردان مكتب فروید به عنوان روانشاس می‌روند كه بروز عمومی آن را در سریال ساختمان پزشكان دیدید. آیا ممكن است با این شیوه، مدل اخلاقی برای تربیت فرد مدنظر برای جامعه دینی بدست آید؟

وی افزود: این همایش نشان داده كه در سیستم بانكی كشور حركت در راستای ربازدایی شروع شده است و از این جهت باید به دولت محترم تبریك گفت، البته هنوز كافی نیست.

عباسی تاكید كرد: ‌بسیجیان به عنوان عناصر پیش‌رونده و پیش‌برنده باید در وزارتخانه‌ها با تفكرات التقاطی مبارزه كنند كه متاسفانه بر اساس آموزشی ما رسوخ كرده است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولان وزارت صنایع گفت: در پیشبرد اهداف جنگ نرم به هیچ عنوان نباید اسیر تاكتیك و ابراز ‌شد بنابراین وظیفه شما در جنگ نرم در وزارت صنعت معدن و تجارت این است كه استراتژی های وزارت خانه را اصلاح كنید، این شما هستید كه باید پاسخ درست به نیازهای كشور در حوزه خود بدهید.

رئیس مركز بررسی‌های دكترینال امنیت بدون مرز گفت: اگر در این وزارتخانه تجارت قرآنی را راه اندازی كنید، شما جنگ نرم كرده‌اید و لذا بیان مسائل عام جنگ نرم برای شما خیلی ضرورت ندارد.

عباسی با تاكید بر اینكه عنصر بسیجی با یك فرد صرفا تكنوكرات متفاوت باید باشد و متفاوت بیاندیشید گفت: چهره یك عنصر بسیجی باید نشان از یك فرد كار آمد، در زمینه علمی برتر و توانمند باشد.

وی متذكر شد: ما باید اسلام را در عمل نشان بدهیم و كارایی اسلام را در عمل پیاده كنیم همانطور كه اسلام حقیقی باید در عملكرد دانشجوی بسیجی متجلی و شان علمی او بالا باشد.

رئیس مركز بررسی‌های دكترینال امنیت بدون مرز در خاتمه متذكر شد: ما باید اسلام را در عمل نشان بدهیم و كار آمی اسلام را در عمل پیاده كنیم همانطور كه اسلام حقیقی باید در عملكرد دانشجوی بسیجی متجلی و شان علمی او بالا باشد.

منبع: پارسینه