با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
نظر امام خامنه‌ای درباره بچه پولدارهای نوکیسه

نظر امام خامنه‌ای درباره بچه پولدارهای نوکیسه

مقام معظم رهبری امروز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت در دیدار با معلمان در بخشی از سخنان خود موضوع اصلاح الگوی مصرف را مطرح کردند.

در بخشی از بیانات امروز آیت‌الله خامنه‌ای که در پایگاه اطلاع‌رسانی  پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری منتشر شده ایشان گفتند: «بارها به مسئولان، عمومی و خصوصی تذکر داده‌ام اما الگوی مصرف اصلاح نشده است؛ این بچه پولدارهای نوکیسه که با آن خودروهای کذایی در خیابان‌ها هستند به همین خاطر است. این را باید از کودکی یاد داد.»

حضرت آیت الله خامنه ای احیای «شاخص های ممتاز و مفاهیم جریان ساز» در دانش آموزان را یکی از وظایف سنگین معلمان و آموزش و پرورش دانستند و گفتند: ایمان، اندیشه ورزی، مشارکت و همکاری اجتماعی، و اصلاح الگوی مصرف از جمله این شاخص های برجسته است که باید در نسل آینده رشد پیدا کنند.

ایشان با اشاره به مشکلات موجود در کشور درخصوص الگوی مصرف، چند نمونه را بیان کردند و افزودند: مصرف کالاهای خارجی و قاچاق دهها و صدها میلیاردی کالاهای لوکس،  نمونه هایی از الگوی مصرف غلط در کشور است که باید اصلاح شوند و یکی از زیرساخت های اصلی برای اصلاح آنها، فرهنگ سازی در نسل جوان است.

منبع:KHAMENEI.IR